25 Ağustos 2014 Pazartesi

Kendi Ramenimi Kendim Yaptım ~ Ramen Tarifi

Ev yapımı ramen yiyoruz ^ ^

Hiç orijinal ramen yediniz mi? Kore restoranlarının birinde yemişsinizdir belki.Ramen Kore restoranlarında bildiğim kadarıyla 17 TL ye satılıyor.Marketlerde de hazır olarak var ki onlar çok çok ucuz.Ama insan böyle ucuz şeylere güvenemeyebilir.Bu yüzden sizinle bir ramen tarifi paylaşmak istiyorum.Biraz zahmetli ama güzel olacağını düşünüyorum.^ ^

Malzemeler


  • Yarım paket ramen eriştesi (genelde çin eriştesi de denir veya kıvırcık erişte.bulamazsanız spagetti de kullanabilirsiniz)
  • 1 paket tavuk bulyon
  • 1 havuç
  • 2 ince biber
  • Ispanak yaprakları
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 1 adet tavuk göğsü
  • Baharatlar (kırmızı biber,kimyon vs.)

Yapılışı 

Kaynamış suya tavuk bulyonu atıp eritin.Rameni ikiye bölüp suya atın ve biraz tuz ekleyin (Kore'de tuz kullanılmıyor sanırım).Erişte yumuşayıncaya kadar pişirin.Tavuğu minik küpler halinde doğrayıp yağda kavurarak baharat ve tuz ekleyin (ayrı bir tencerede).Sonra rendelenmiş havucu ve halka doğranmış biberi atın.Ispanağı kaynar suda 5 dk beklettikten sonra doğrayıp tavuk karışımına ekleyin.Karışıma salçayı da ekleyip kavurarak eritin.Bu arada makarna pişmiş olacak.Suyunu süzmeden tavuk karışımını ekleyip 2 dk daha pişirin.Rameniniz hazır.

Kore restoranında yediğim ramen.Aperatif turşular çok güzeldi.Pilav tuzsuz ve buharda pişmiş oluyor ben bu halini daha çok beğendim ama arkadaşın midesi bulandı.Türk damak zevkine uymuyor yani.



Bu tarif size zor gelebilir bu yüzden isterseniz etli kısımları çıkarın çünkü bu yemeklik.Yani siz kendiniz yiyeceğiniz atıştırmalık bir şey istiyorsanız tavuk eklemeyin ve ıspanakları ayrı kapta bekletmeyin.Hepsini ramenle yapın böylece daha pratik olur.Normalde ramene haşlanmış domuz kafası konuluyor ama burda onu kimse yemez bu yüzden buraya yazmadım.

Açıkçası benim yapmaya zamanım olmadı bu tarifi bulur bulmaz burada paylaşmak istedim.Bu kadar güzelini aradığımda daha önce bulamamıştım Ama siz yapıp nasıl olduğunu paylaşabilirsiniz.
Şimdilik hoşçakalın ^ ^

1 yorum: